"Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 kilometra a
bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu. Je to
dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS
výklenkami v každej rúre. Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny –
vykazuje mimoriadne nízky prítok podzemných vôd. 'Suchosť' tunela
predstavovala veľkú výhodu pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá
bude finančne nenáročnejšia popri 'suchosti' aj vďaka inteligentnému LED
diódovému systému osvetlenia," uviedla Žgravčáková.
Ako ďalej povedala, na mostoch realizujú rímsy, zvodidlá, zábradlia,
obrusnú asfaltovú vrstvu a pracujú aj na chodníkových častiach či
schodisku.
"V križovatke Prešov už realizujeme oceľové zvodidlá. Po celej trase
pracujeme aj na oplotení – realizujeme základy, osádzame stĺpy a
montujeme pletivo. Taktiež sa pracuje na finálnej úprave svahov a ich
zahumusovaní a tiež pokračuje realizácia protihlukových stien a
dokončujú sa finálne úpravy pod mostnými objektami," doplnila Žgravčáková.
Severný obchvat mesta má dĺžku 4,3 kilometra a motoristom ušetrí
približne desať minút. NDS predpokladá intenzitu dopravy v počte 15.000
vozidiel za 24 hodín. Zhotoviteľom je Váhostav-SK a TuCon. Zmluvná cena
predstavuje 142.876.816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
Predpokladaný termín odovzdania je plánovaný v lete tohto roka.